رابطه سازنده گرایی و موفقیت در یادگیری برخط با متغیرهای میانجی تعهد دانشجویان،آمادگی و جو یادگیری برخط

علیرضا ظهریبان حصاری؛ محمود اکرامی؛ محمدرضا سرمدی

دوره 6، شماره 20 ، تیر 1402، ، صفحه 60-81

https://doi.org/10.22054/jti.2024.74087.1380

چکیده
  پژوهش حاضربا عنوان " رابطه سازنده گرایی وموفقیت در یادگیری برخط با متغیرهای میانجی تعهد دانشجویان برخط،آمادگی وجویادگیری برخط،" است. هدف از این مطالعه، تعیین مدل یابی معادلات ساختاری موفقیت در یادگیری دانشجویان برخط بر پایه سازنده گرایی و متغیرهای واسطه ای، می باشد.جامعه آماری، تمام دانشجویان شاغل به تحصیل دوره های کارشناسی وکارشناسی ...  بیشتر

ارائه مدل علّی پیش‌بینی حضور‌اجتماعی براساس حضور‌شناختی(با واسطه‌گری جویادگیری برخط):

مجید ربانی؛ حسین حافظی؛ محمود اکرامی؛ محمدرضا سرمدی

دوره 5، شماره 17 ، مهر 1401، ، صفحه 9-35

https://doi.org/10.22054/jti.2023.71459.1356

چکیده
  حضور‌اجتماعی بعنوان توانایی فراگیران برای شناسایی جامعه یادگیری، داشتن حس تعلق پذیری به جامعه و برقراری ارتباط هدفمند در یک جامعه یادگیری تعریف می شود. دلیل تاکید بر حضور‌اجتماعی یادگیری برخط این است که متخصصان یادگیری برخط و مجازی معتقدند سازنده گرایی اجتماعی عامل مهمی برای ارتقای ارتباطات بین فردی و کیفیت یادگیری است. با توجه ...  بیشتر